Badania marketingowe – oferta Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®
Skuteczne działania marketingowe oparte o wyniki kompleksowych badań, prowadzonych różnymi metodami, mogą okazać się niezwykle przydatną formą rozwoju Twojej firmy i zdobycia pozycji lidera w branży. Sprawdź, jak badania marketingowe mogą rozwinąć Państwa przedsiębiorstwo!
Realizacja wysokiej jakości badań
Realizacja badań marketingowych w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® przebiega na łamach współpracy ze zleceniodawcą badania i ekspertami – specjalistami, którzy posiadają 16-letnie doświadczenie w prowadzeniu badań w dziedzinach takich jak:
- statystyka,
- matematyka,
- biostatystyka,
- ekonomia,
- socjologia,
- marketing,
- badania społeczne,
- biologia
- medycyna i farmacja.
Atrakcyjna oferta w zakresie proponowanych klientom różnorodnych metod i technik oraz sprawdzonych narzędzi badawczych pozwoli dostosować odpowiednie rozwiązania do Państwa potrzeb. Dzięki nim będzie można uzyskać rzetelne wyniki mogące posłużyć wskazanym wstępnie celom.
Typy badań marketingowych
W swojej codziennej pracy specjaliści Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® realizowali badania marketingowe, które obejmowały:
- badania reakcji konsumenckich w zakresie kampanii reklamowych;
- badania koncepcji reklamowych, także dla opakowań i reklam: story board’y, stilomatiki;
- badania dotyczące świadomości marki;
- badania segmentacyjne;
- ilościowe badania sensoryczne – CLT;
- mierzenie obecności towarów i usług w mediach (również w mediach społecznościowych);
- realizacja diagnozy oczekiwań i preferencji konsumenckich (insighty konsumenckie).
Pozyskiwanie informacji i metodologia badawcza
Pozyskanie i interpretacja zgromadzonych danych dla badań marketingowych ma znaczenie kluczowe. Ich cel to poprawa działań przedsiębiorstwa, jak również zdobycie lepszej pozycji w branży, wyprzedzenie konkurencji, czy też pozyskanie szczegółowych informacji o potrzebach konsumentów. Narzędzia wykorzystywane do pozyskiwania danych od konsumentów to:
- ogólnopolski panel badanie-opinii.pl, na którym jest zarejestrowanych i aktywnie działa ponad 100 tysięcy konsumentów z różnych zakątków Polski, których różnicują zmienne takie jak: płeć, wykształcenie, wiek, miejsce zamieszkania i urodzenia, hobby, stosunek do zakupów, zainteresowania i wiele innych elementów budujących charakterystykę konkretnej zbiorowości;
- internetowa aplikacja do prowadzenia samodzielnych badań SurvGo™.
Obydwa narzędzia pozwalają szybko zgromadzić i opracować dane (w czasie rzeczywistym) dotyczące badań wizerunkowych konkretnej marki, pozyskania opinii o przedsiębiorstwie, czy też o potrzebach konsumentów.
Wnioski oparte o badania prowadzone sprawdzonymi, naukowymi metodami uskuteczniają działania związane z budowaniem silnej marki odpowiadającej na zapotrzebowanie konsumentów.
Wywiady indywidualne i grupowe
Stosowana w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® metoda IDI (wywiadów indywidualnych) lub FGI (wywiadów grupowych) umożliwia badania marketingowe w oparciu o dwustopniową analizę danych jakościowych:
- Proces przeprowadzenia wywiadów IDI, podczas których gromadzone są jednostkowe dane na temat określonego zjawiska;
- Etap wywiadów FGI, w trakcie którego następuje pozyskanie nowych materiałów i weryfikacja zdobytych wcześniej informacji;
- Poza wymienionymi metodami jakościowymi eksperci Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® realizują badania marketingowe – jakościowe: studium przypadku, tzw. case study, desk reserch i analizy SWOT.
W ramach uzupełnienia lub weryfikacji danych zgromadzonych w badaniach jakościowych (dane te nie są reprezentatywne i nie można ich odnieść do całej populacji) proponujemy zastosowanie technik ilościowych w postaci:
- CATI - ankiet telefonicznych;
- CAPI – wywiadów kwestionariuszowych prowadzonych ze wsparciem programu komputerowego;
- PAPI – wywiadów „face to face”;
- CAWI – kwestionariuszy internetowych.
Eksperci Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®
Badania marketingowe prowadzone przez ekspertów z Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® pozwolą wskazać najsilniejsze punkty działań firmowych, jak również te, które wymagają zmian. Zaufaj najlepszym specjalistom ds. marketingu i rozwijaj swoje przedsiębiorstwo w oparciu o wnioski z wysokiej jakości badań.
Sięgaj po więcej z Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® !
(FAQ)
Przed przeprowadzeniem badań marketingowych należy określić cel badania, wybrać odpowiednią metodę badawczą, zaplanować próbę badawczą, przygotować kwestionariusz badawczy, przeprowadzić testy pilotażowe, a także wyznaczyć budżet na badania.
Przeprowadzenie badań marketingowych pozwala na poznanie klientów i rynku, dzięki czemu można dostosować ofertę firmy do potrzeb klientów, poprawić jakość produktów i usług, zwiększyć lojalność klientów, wzmocnić wizerunek marki, zwiększyć zyski i osiągnąć przewagę konkurencyjną.
Badania jakościowe, badania ilościowe, badania trendów i prognoz, badania satysfakcji klientów, badania rynku i konkurencji, czy badania działań marketingowych.